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Workshops & Events

How can social media support public health to exchange knowledge, and take action on the social determinants of health?

Social media is defined as any electronic networked information technology that derives its principal value from user generated content and engagement. Facebook, Twitter, YouTube are all examples of social media applications. Social media represents a paradigm shift in health communications and a return to the roots of health promotion simultaneously.

Social media enables individual users -- individually and collectively -- to generate content at the center of the message and the medium. Placing organizations, networks and individuals on equal ground increases the potential to engage all sectors of the public on issues related to the social determinants of health and health equity.

Building on discussions with members of the Health Equity Clicks: online community, and through interaction with webinar participants, we will explore the following questions:

  • How are public health organizations using social media to share evidence about the social determinants of health, and engage others in this work (communities, intersectoral partners, etc)?
  • What strategies can be used to capture and evaluate the use of social media in public health efforts related to the social determinants of health and health equity?

This webinar will be presented by Cameron Norman and Pemma Muzumdar. To register for this webinar, click here. Should you have any questions, please contact Pemma Muzumdar.

Please note that basic knowledge of social media is strongly recommended.

Discover other webinars and online conversations in our fall series. 

 

 

  • Presenters:
  • Cameron Norman , 
  • Pemma Muzumdar

    , MPH

    Spécialiste du transfert des connaissances

    Pemma Muzumdar carbure à l’idée d’améliorer le mieux-être et la santé sur la Terre, en particulier chez les personnes qui, en raison des relations causales entre différents facteurs, subissent la marginalisation et l’exclusion.

    Pemma travaille à divers projets avec les six Centres de collaboration nationale (CCN) en santé publique depuis 2011. Elle s’occupe d’enrichir et de diffuser les connaissances ainsi que de créer des réseaux et des ressources afin d’améliorer les démarches des acteurs du domaine de la santé publique. Pemma détient une maîtrise en santé publique de l’Université de Waterloo depuis 2010, et elle cumule une longue expérience des communications scientifiques, de présentation de conférences, d’animation de groupes, d’apprentissage en équipe et de développement organisationnel. Avant d’entrer au service des CCN, Pemma avait contribué positivement aux équipes dynamiques du Centre des sciences de l’Ontario, de Canal D (Canada), du Centre de formation et de consultation de la Stratégie Ontario sans fumée, de TakingITGlobal et du Li Ka Shing Knowledge Institute du St Michael’s Hospital.

    [email protected]